luni, 11 iunie 2012

Noi fituica pregatim, pe Rank Xerox depasim...


Geez. Chiar n-am mai scris de 10 zile?!! Asa se pare.
A naibii lipsa de inspiratie.

Mda, sa zicem ca-n ultima vreme n-am fost intr-o dispozitie foarte creativa (si cand poate-as fi fost, eram pe baricade la munci sau dormeam, deci inexistenta in orice alte privinte), da' atata rau daca am de gand sa va impuiez capul cu asta.  Mai bine va arat un site foarteeee educativ (not.  Daca e careva minor in zona, mana la ochi si urechile astupate, multumesc foarte mult :D).

Asa, deci despre minunatia asta de site e vorba: http://www.fituici-bacalaureat.ro/. Subtintitulat "kit de prim ajutor pentru elevi". Nu se mentioneaza in caz de ce acest prim ajutor, dar hai sa nu mai pedalez pe tema asta, nu de alta, dar am sentimentul ca deja le predic. L-am descoperit citind un articol al Simonei Catrina si mare mi-a fost.... nu stiu nici eu ce, stupefactia, cred. Ca revoltata, drept sa spun, n-am fost. Daca nu se revolta parintii ale caror odrasle la Paris invata (stiti poezeaua, nu? "... la gat cravatei cum se leaga nodul"), de ce m-ar scandaliza pe mine aspectul asta? Fac si oamenii un ban cinstit (oare declara veniturile si platesc impozite? Bine, domn'le, nu mai pun intrebari retorice, gata :D). 

Tematica site-ului m-a facut sa ma gandesc la tineretile mele (si copiutele, for that matter). Si-am ajuns la concluzia ca am fost o gaina fraiera si, din ce-mi dau seama, demodata. 

Pe vremea mea (eh, hai, sa nu ziceti ca nu v-ati asteptat la expresia asta) nu se copia cu "gadget-uri". Pentru ca nu ajunsesera la Piatra Neamt, nu ca s-ar fi codit tineretul studios. Ce hands free, ce site-uri. Eram niste primitivi, care vasazica. In lipsa tehnologiei, se practicau vreo 4 metode:

1) "Servitele".  Procedeul, constand in scrierea efectiva a subiectului si substituirea hartiei la momentul oportun, era destul de laborios si merita incercat numai daca: a) aveai timp, b) erai destul de sigur ca urmeaza sa va dea extemporal, deci anticipai subiectul si c) erai convins ca proful nu-ti semneaza pe foaie.
N-am incercat, nu de alta, dar tocmai v-am explicat ca eram gaina, deci n-as fi reusit sa inlocuiesc hartiile fara sa ma dau de gol si plus de asta, mi se parea curata pierdere de vreme: pregatind o "servita", invatam lectia, ca doar o scriam. 

2) Scrisul pe banca. Merita, daca aveai un creion bine ascutit si, de preferinta, banca de culoare maro inchis. Da' pana si-n conditiile astea, avand la dispozitie antementionatele accesorii, m-a prins profa de chimie ca mazgalisem formula benzenului si alte cateva dracovenii deloc amabile (bunaoara, 3-metil-2-pentena... God, mai degraba m-as fi priceput la psihanaliza crustaceelor).

3) Copiute. Sloganul metodei asteia era fix cel din titlu. Principiul era aproximativ acelasi ca al "servitelor": se cereau timp si rabdare, si n-avea rost: scriind marunt polologhia aia, te trezeai ca ai invatat-o. No use.

4) Direct din manual / caiet. Aici era nevoie de nervi de otel (ai tai) si de miopie accentuata (a profului), sau dezinteres din partea aceluiasi. Si de manual necartonat, ca sa-l poti deschide in liniste. Cam prea multe variabile. Deloc intamplator, aplicand aceasta metoda am luat nota 1 :D

Voi ati copiat la vremea voastra? Erati mai inventivi in domeniu?

3 comentarii:

habarnam spunea...

Hahahahha, cata dreptate ai. Am incercat o data cu o servita, dar proful stia de metoda si ne-a adus el colile, cu o nuanta mai galbuie decat ce se gasea pe piata si era o diferenta, mama, mama, ca nici n-am indraznit sa ma gandesc sa scot foaia mea. Noroc, ca vorba ta, de la atata scris pentru fabricarea servitelor + memorie vizuala, m-am descurcat onorabil. Si am mai incercat o data cu d-alea mici, dar m-am emotionat si n-am mai scos-o, am preferat din nou sa scriu din memorie. O gaina lamentabila, eu am fost :):)

Cami spunea...

N-ai mai scris tu de 10 zile, dar cand ai facut-o, ai ales un subiect misto.
Ok, eu copiam cu servitele, cand se putea, dar aveam un mod special. Eu ca sa retin informatiile, trebuia sa le scriu. Asa ca imi faceam mereu rezumate pe foi. Cand venea timpul examenelor, daca se putea fara risc major, strecuram foile cu rezumatul printre cele albe si, fiind acelasi scris, puteam sa extrag din rezumate ceea ce ma interesa apoi sa pun foile de-o parte ca si cum le-as fi scris chiar atunci, dar nu le pun totusi in lucrare.
Restul erau prea riscante pentru mine. Parca totusi si cu manualul mi-a iesit o data prin liceu. Iar o formula nevinovata scrisa pe banca, zau ca nici nu se pune, ce naiba, elevi am fost!

Greta spunea...

@Habarnam, deci n-am fost singura gaina :)) Asta imi mai salveaza onoarea :D

@Cami, pentru tine servitele erau win-win :D Asta da afacere. Cat priveste scrisul pe banca, sunt total de acord cu tine, dar profa mea de chimie a fost de alta parere si mi-a pus nota 1, ca urmare a crimei savarsite :D