joi, 25 februarie 2016

Pasta de dinți, ucigașa de șoareci la menopauză


A înnebunit lumea, serios vorbesc. Sau nu prea mai sunt eu la curent cu trend-urile, demodată și prăfuită ce mă aflu. Habar n-aveam de exemplu de motivul pentru care șoarecii au carii. Voi știați că fluorura de sodiu din pasta de dinți omoară șoareci? Nici eu nu știam, dar așa citii la gazetă. Mă interoghează o cucoană pe un site cu nume alarmant: ”Ce-ați zice dacă aflati că vă spălați dinții cu insecticide? Și încă, din cele mai puternice! Printre primele aplicații ale fluorurii de sodiu era cea de insecticid, împotriva gândacilor de bucătărie, furnicilor, și a altor gângănii”.  
Ce-aș zice? Aș zice că-n primul rând, treaba asta-i o dovadă că nu sunt șobolan, nici gândac și nici furnică (și nici altă gânganie, for that matter). În al doilea rând, aș zice că tanti suferă de exces acut de virgule. Mai bine le-ar da niște fluorură de sodiu, poate mai scapă de ele. 

Îmi iau dinții și mă duc brambura pe alte coclauri, dar spectrul pastei de dinți mă urmărește neostoit. Aflu că printre ingrediente se regăsește ”triclosan, similar cu BPA, care provoacă tulburări hormonale”. Stați așa și nu mișcați. Așadar potrivit acestei avizate surse, alta decât cea de mai sus, pasta de dinți nu omoară șobolanii, doar îi tulbură hormonal. Și ce li se întâmplă, mă rog? Le cresc sâni? Intră la menopauză?

Bun, deci pasta de dinți e-o asasină de rozătoare, să pregătim cu ea capcane de șoareci. Și cu ce ne spălăm pe dinți totuși? Cu ulei de cocos, cică. ”Uleiul de cocos este un extract puternic care este capabil de a ucide bacteriile responsabile pentru afectiunile orale”. Sublimă formulare: ”este, care este”. Ca să zic așa, atâta decât. 

Daaaarrrr, să nu cumva să vă imaginați că turnați uleiul pe periuța de dinți și bacteriile cad secerate ca șobolanii când dau de pasta de dinți. Aflăm că se prepară o licoare unsoare din următoarele ingrediente:

”– 6 linguri de ulei de cocos;
– 6 linguri de bicarbonat de sodiu;
– 25 picaturi de ulei esential (daca preferati un gust);
– 1 lingurita de stevia (indulcitor natural – daca doriti sa fie mai dulce).”

Mă simt de parc-aș fi pe platourile de filmare pentru ”Vrăjitoarele din Eastwick”. Coada de mătură dintre picioare-i mai lipsește autoarei (sper că nu mă citesc minorii).

Îmi atârn după gât o funie de usturoi, preventiv înșfac și-o țepușă pentru speriat eventualii strigoi și citesc mai departe.

”Instructiuni: Se amesteca ingredientele intr-un castron, pana cand se obtine o textura cremoasa. Se toarna totul intr-un borcan; puneti capacul intre utilizari. Spalati-va cu atentie pe dinti cu aceasta pasta naturala si veti observa rezultatele in timp”.

Pfiu, am scăpat. Mă gândeam că-mi cere să folosesc maglavaisul numai la miezul nopților cu lună plină ori să rostesc vreun descântec de nimicit bacteriile. Desigur, cu atenție, neapărat. Constat că nu-mi spune decât că voi observa rezultatele, nu și-n ce fel or fi rezultatele astea. Cert e că dinții mei vor fi deosebit de hidratați. Și evident, n-o să am șoareci. 

Niciun comentariu: