luni, 25 aprilie 2016

(G)literate


Azi am descoperit la Evelyn  o leapșă nostimă, care mi-a adus aminte de celebrul joc ”ȚOMANAP”, pe care-l jucam cu deosebită plăcere în școala generală, mai ales în timpul orelor de geografie (scuze, dom' profesor. Da' era mai interesant asta decât clima subecuatoarială și oricum, mi-am îmbogățit nițel firavele cunoștințe, să știți). 
Subiectul presupune să dau răspunsuri care încep cu litera numelui meu. 


Nume: mănăstire-ntr-un picior... Glumesc (n-am înțeles niciodată tâlcul ghicitorii ăsteia, apropo. Adică de ce taman mănăstire? Mă rog). Răspunsul la întrebarea asta e cum vă uitați pe stânga :))

Câteva cuvinte din patru litere: gard, gras și... nu mai știu. Îmi vin în minte numai cuvinte din cinci litere. Gulp, poftim că m-am mai gândit la unul.

Numele unui băiat: Glenn (aha, Medeiros. Cine n-a visat cai verzi pe pereți unicorni și curcubee ascultând ”Nothing's gonna change my love for you”?).

Numele unei fete: Gretl. Așa-mi spun unii dintre colegi și-mi place mult.  Vreo câțiva îmi spun și Gretchen, ceea ce de asemenea îmi place, dar ”Gretl” predomină.

O ocupație: g, g, g.... găsitor de comori :D

O culoare: nu pun ”galben” sau ”gri” vorba lui Caragiale, nici să știu de bine că plouă cu cârnați. Mă gândesc, mă gândesc... (Roșu) gueules, iată :D E o nuanță de păr, domnilor, scoateți o foaie de hârtie că vă dau extemporal :))

Ceva ce o să porți în viitorul apropiat: la cum e vremea pe aici, ghete! (Apropo, ieri și azi a nins. No joke: ninsoare. Cu fulgi de zăpadă).

Un nume de mâncare / ingredient: hai că m-a găsit cu asta. Găluște cu pruneeeeee!!!

Ceva ce găsești în baie: tot felul de ustensile, licori și unsori pentru gomaj. Domnilor, dacă ați terminat tema la ”roșu gueules”, puteți trece acum la acest nou subiect. Vă rog să nu suflați și să nu discutați cu colegul de bancă.

Un loc: Guernsey, v-am încuiat.

Un motiv pentru întârziere: am stat să repar treaba pe care a stricat-o graba.

Ceva ce ai urla: Game of Thrones (nu mă uit, dar mi s-a umplut news feed-ul pe Facebook de reacții entuziaste ca urmare a începerii noului sezon. NumaipotcuGameofThrones).

Un titlu de film: the one and only, ”The Godfather”.

Ceva de băut: un gin tonic, mulțumesc anticipat.

Un grup muzical: Gândul Mâței. Nu râdeți, cică există și e o formație de rock alternativ. A mieuna hardcore, gen.

Un animal: găinușa de pampas cu creastă. Doar n-oți fi crezut că am să spun ”girafă”, serios acuma.

Un nume de stradă: Greta Straße. Nu cred că există, dar nu-i timpul pierdut.

O marcă de mașină: Gumpert Apollo. Am dat cu Google, recunosc. N-aveam habar de marca asta, dar pe barba profetului, în ce fel arată!

Titlul unei melodii: Geschichten aus dem Wienerwald (”Povești din pădurea vieneză”, de Johann Strauss II). Unul dintre cele mai frumoase valsuri compuse vreodată. 

Mi-a plăcut să fac leapșa asta, pe care-o poate lua oricine o vrea. Și mulțumesc pe-această cale părinților mei că nu m-au botezat Xenia :D

2 comentarii:

Evelyn spunea...

N-am crezut niciodata ca as putea sa rad atat de mult la aceasta leapsa, aparent simpla :))
In primul rand, la mine in zona nu se numea TOMANAP, ci ii spuneam "Tari, Orase, Ape, Munti", dupa care urmau animale, plante, nume; si uneori ne mai inventam noi cate vreun subiect.
Imi place foarte mult Gretl :D
La mine nu a nins, desi se astepta ninsoare, in schimb in Zurich, unde lucreaza sotul meu, a nins o gramada, se pare! Interesant.. oare mai vine vara anul asta? Sau trecem direct la Craciun?
M-am distrat tare cu raspunsurile tale, multumesc ca ai preluat leapsa :) Daca jucam TOMANAP, eu cu litera mea cu tot, sigur pierdeam :))
O saptamana frumoasa si.. insorita, daca se poate!

Greta spunea...

Mă bucur că ți-au plăcut răspunsurile :) A fost și pentru mine plăcut să le scriu.
Soare, zici? -2 grade azi. Minus. Realmente nu-mi vine să cred că e atât de frig! :)) Și prognoza pe săptămâna viitoare nu arată prea încurajator. Vorba ta, mai bine trecem la Crăciun, e mai eficient și măcar își găsește și frigul ăsta o justificare :))