duminică, 12 iunie 2016

Salată de weekend (IV)


1) Când jupânul nu-i acasă... eu ce fac? Îmi petrec ziua în compania a doi bărbați, unul mai irezistibil ca altul, aia fac. Recunosc, sunt vinovată. Femeie serioasă mă numesc? Păi ca să stabilim adevărul, zic să vă arăt mai întâi împricinații:


Eeeee, ce ziceți? Companie selectă sau nu? Presupun că v-ați luat cu mâinile de cap văzând cartea, dar nu pot face nimic :))) Este vorba de cea mai recentă biografie a nu-mai-e-nevoie-să-spun-cui și, din ce se pare, este și cea mai cuprinzătoare. Include foarte multe detalii de ordin personal, impresii și mărturii ale colaboratorilor, prietenilor și membrilor familiei și a fost citită, revizuită și aprobată de însuși subiectul cărții :) 
Nu pot să vă descriu cu câtă bucurie și cât de mult drag o citesc. Cred că n-am mai savurat niciodată o carte în felul ăsta. Și celelalte două cărți despre el mi-au plăcut foarte mult la vremea lor, dar asta e altceva. E destul de sigur că nu se va mai scrie o altă biografie a lui, deci o citesc pe îndelete, nu ”galopând”, mă delectez cu fiecare rând și încerc să absorb toate informațiile. Cu toate că sunt rezonabil de convinsă că o voi mai citi de câteva ori în viața asta :))
Și da, evident că va urma și-o recenzie. Cum vă spuneam, vă înțeleg exasperarea, dar credeți-mă că nu pot face nimic :)

Cât despre celălalt bărbat prezent, este Bach și azi a fost cel care mi-a servit cafeaua. Un gentleman de modă veche, într-adevăr. De modă barocă :D

2) Îl iubesc forever pe Musiu Șarl. Nu știu cum a reușit, dar am scăpat și de data asta: nu voi presta schimbul doi, deși așa fusese vorba și directorul de filială (Măturătorul, v-am mai povestit despre el) insista în mod deosebit pe asta. Mă resemnasem cu ideea, deși mi-era groază. Știam cât de obositor este și cât de mult se dezechilibrează organismul, că doar am lucrat câțiva ani în schimburi. Dar nu vedeam cum s-ar mai putea schimba ceva, din moment ce individul era setat pe ideea asta și, mi s-a povestit, îl pistona periodic pe Musiu Șarl: ”ați găsit o soluție pentru departamentul cutare? Cât mai durează până se va lucra în schimburi?”. 

Și totuși... am scăpat. Habar nu am cum a fost posibil, dar m-am uitat pe planul pe lunile următoare și figurez numai în schimbul 1. Întrebând-o pe șefa mea ce și cum, mi-a spus că, la nevoie, vor fi delegați colegi din schimbul doi care să lucreze în departament, dacă e puhoi de lucru (colegi care tot de mine au fost școliți de-a lungul timpului). 

Huh, încă o dată m-am strecurat. M-aș întreba ce-or gândi ceilalți colegi despre mine (afară de Musiu Șarl și de Sfârfâlică, mai suntem doar două persoane care nu lucrăm nici sâmbăta și nici în schimburi. Dar cealaltă colegă prestează muncă de birou și mi se pare că are alt tip de contract decât am eu). Cred că nu li se pare drept, dar nah.... am fost și sunt norocoasă din punctul ăsta de vedere. 
Ah, apropo de sâmbătă :)) Când se pusese problema să lucrez în schimburi, Sfârfâlică mi-a promis că vor încerca, el și Musiu Șarl, să facă tot posibilul ca eu să nu lucrez sâmbăta. Măcar atât, am oftat resemnată. ”Ideea e”, continuă Sfârfâlică avântat, ”că avem nevoie de tine aici în timpul săptămânii, pentru că apar mereu tot felul de probleme și situații inedite care trebuie rezolvate imediat. Sâmbătă nu ne ești de niciun folos...”.

M-am uitat dintr-o parte. Na bravo, fecior, câtă sinceritate :D ”Nu asta voiam să zic”, se scuză el. Îl cred, nu-i vorbă. E băiat bun, dar mai are de lucru la exprimare :))

Acestea fiind zise, pe cai, boierii mei! E vineri mâine, nu? :))

4 comentarii:

Anonim spunea...

Ma incanta sa aud cate ceva de Zubin Mehta de la tine, uite ca ai starnit o curiozitate in mine si urmaresc sa mai aflu, citesc sau invat lucruri noi despre el. Astept recenzia :)
Sa nu iti pese de gura lumii sau ce spun colegii, esti buna pe ceea ce faci iar decizia fiind luata de sefu e perfecta :) ma bucur pt tine, stiu cat de stresanta este munca in schimburi.
Iti spun in cunostinta de cauza, am o singura colega aici, iar sefu nostru starneste gelozii ei pt ca eu sunt noua si incerc sa invat cat mai multe si ma baga in diverse chestii. Am plans de stres si oboseala joi ca sa ma eliberez. Sotul meu mi-a spus sa invat sa nu imi pese.
Saptamana frumoasa sa ai!
Cris

Evelyn spunea...

Ce rasfat :) Recunosc, nu e o carte pe care eu as citi-o, in general nu imi plac biografiile, nu ma intreba de ce. Sa o citesti cu mult drag!
Aah, ce vesti bune! Deci nu ti se mai schimba orarul! Cred ca esti cea mai fericita persoana acum, imi amintesc cat de preocupata erai cand ti s-a spus. Bravo! Vezi, incet-incet lucrurile se mai aseaza, viata iti mai da cate-un "break" :)
Saptamana linistita, te pup cu drag!

Greta spunea...

Nu știu dacă-ți dai seama ce bucurie-mi faci spunându-mi asta! :) La fel de bucuroasă am fost când o prietenă dragă a mers, doar pentru că o făcusem curioasă cu atâtea povești, la unul din concertele dirijate de el la Festivalul ”George Enescu”. Și-apoi mi-a spus ”a fost incredibil. Acum înțeleg de ce l-ai îndrăgit pe acest om”. Mi s-a încălzit sufletul, zău! Ca și acum, citindu-te pe tine :)
Săru'mâna de gândul bun, să rezistăm pe baricade, în timp ce ne uităm în zare după weekend :)

Greta spunea...

Da, chiar că răsfăț! Mi-e așa de drag să citesc cartea asta, de aproape că n-am cuvinte să exprim :)
Mie-mi place să citesc biografii, mi se pare fascinant să descopăr omul din spatele scenei, cel care este cu adevărat atunci când luminile se sting. Bine, depinde și despre cine e vorba, desigur... Am citit cu mare plăcere un volum de interviuri acordate de Al Pacino, probabil că-l voi reciti la un moment dat și cred c-o să-mi iau și biografia lui Meryl Streep (”Her Again”). Sunt extrem de curioasă să văd cum e dincolo de camerele de vederi cea care este, probabil, cea mai bună actriță a tuturor timpurilor.
Cât despre orar, încerc să mă bucur cu măsură. Am asistat la atâtea schimbări de program de-a lungul anilor, că nimic nu m-ar mai mira. Dar sper să dureze :))
Te îmbrățișez :)